Obchodní podmínky

1. Obecná ustanovení

1.1. Působnost. Tyto všeobecné obchodné podmínky (dále také jako „VOP“) upravují uzavírání smluv mezi společností BONITA a Zákazníkem a vzájemná práva a povinnosti související se smluvními vztahy založenými Kupními smlouvami uzavřených mezi společností BONITA jako prodávajícím a Zákazníkem jako kupujícím anebo související se smluvními vztahy založenými Smlouvami o dílo uzavřených mezi společností BONITA jako zhotovitelem a Zákazníkem jako objednatelem. Zákazník může vystupovat v pozici podnikatele, nepodnikatele anebo spotřebitele. Tyto VOP se aplikují na všechny Kupní smlouvy a Smlouvy o dílo bez ohledu na způsob uzavření Smlouvy.

1.2. Definice. Pro zjednodušení textu těchto VOP se používají zkratky definované v tomto dokumentu, zejména následující zkratky:

1.2.1. „BONITA“ znamená společnost Bonita Group Service s.r.o., se sídlem Drásov, Čedlosy 583, IČ 277 38 795, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, sp. zn.: C 55742;

1.2.2. „Zákazník - Spotřebitel“ znamená každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s se společností BONITA nebo s ní jinak jedná;

(c) Podnikatel, kterým je člověk nebo právnická osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

1.2.3. „Zákazník - Nepodnikatel“ znamená právnickou osobu, která při uzavírání a plnění Smlouvy se společností BONITA nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo svého samostatného výkonu svého povolání;

1.2.4. „Zákazník - Podnikatel“ znamená právnická osoba anebo fyzická osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, dále osoba zapsaná v obchodním rejstříku, dále osoba, která má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle jiného zákona;

1.2.5. Zákazník znamená Zákazník – Spotřebitel, Zákazník – Nepodnikatel a Zákazník – Podnikatel;

1.2.6. „Smlouva o dílo“ znamená smlouva, jejímž předmětem je závazek společnosti BONITA provést pro Zákazníka Dílo a závazek Zákazníka Dílo převzít a zaplatit společnosti BONITA Cenu Díla;

1.2.7. „Kupní smlouva“ znamená smlouvu, jejímž předmětem je závazek společnosti BONITA dodat Zboží Zákazníkovi a závazek Zákazníka zaplatit společnosti BONITA za Zboží kupní Cenu;

1.2.8. „Smlouva“ znamená Kupní smlouvu a/nebo Smlouvu o dílo;

1.2.9. „Zboží“ znamená položky z katalogu produktů BONITA prezentované v on-line prostředí E-Shopu a/nebo v jiných propagačních či marketingových materiálech a prostředích společnosti BONITA, zejména vybavení dětských hřišť, venkovních posiloven, posilovacích strojů, psích hřišť a městského mobiliáře;

1.2.10. „Dílo“ znamená předmět plnění společnosti BONITA na základě Smlouvy o dílo, zejména dodávku a montáž Zboží dojednaného a specifikovaného mezi společností BONITA a Zákazníkem v individuální Smlouvě.

1.2.11. „Objednávka“ znamená návrh Zákazníka na uzavření Smlouvy;

1.2.12. E-Shop“ znamená rozhraní internetového obchodu provozovaného společností BONITA, které je dostupné na  webových stránkách www.hriste-bonita.cz;

1.2.13. „Jiný elektronický způsob“ znamená způsob uzavření Smlouvy písemnými elektronickými prostředky, které jsou odlišné od uzavření Smlouvy prostřednictvím E-shopu,;

1.2.14. „Povinné Spotřebitelské informace“ znamená informace pro Zákazníka – Spotřebitele v rozsahu ustanovení § 1811 odst. 2 a § 1820 odst. 1 OZ;

1.2.15. „Poptávka“ znamená žádost Zákazníka o poskytnutí těchto VOP a Povinných Spotřebitelských informací;

1.2.16. „Cena“ znamená kupní cena a/nebo cena díla;

1.2.17. „Průvodní dokumentace“ znamená jakoukoli dokumentaci nezbytnou pro montáž, použití nebo údržbu Zboží nebo Díla předanou Zákazníkovi, zejména návod k montáži a návod k použití. V případě dětských hřišť je součástí průvodní dokumentace vždy provozní kniha;

1.2.18. „Reklamace“ znamená oznámení vad a uplatnění práv vyplývajících z odpovědnosti za vady a ze Spotřebitelské záruky vůči společnosti BONITA;

1.2.19. „OZ“ znamená zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

1.3. VOP jako součást Smlouvy. Nedílnou součástí každé Smlouvy uzavřené mezi společností BONITA a Zákazníkem jsou tyto VOP, není-li v těchto VOP stanoveno jinak nebo není-li ve Smlouvě sjednáno jinak. Rozdílná písemná ujednání smluvních stran mají přednost před ustanoveními těchto VOP.

1.4. Závaznost VOP pro Zákazníka – Spotřebitele. V případě, že Smlouvu uzavírá Zákazník – Spotřebitel, stávají se tyto VOP součástí Smlouvy pouze na základě výslovného souhlasu Zákazníka – Spotřebitele. Zákazník – Spotřebitel při uzavření Smlouvy prostřednictvím E-shopu vyjadřuje svůj souhlas s těmito VOP zaškrtnutím políčka k tomu určeného, čímž prohlašuje, že mu tyto VOP byly ze strany společnosti BONITA poskytnuty a že se s těmito VOP seznámil před odesláním závazné Objednávky a že s nimi v plném rozsahu souhlasí. Při uzavření Smlouvy jiným elektronickým způsobem vyjadřuje Zákazník - Spotřebitel svůj souhlas s těmito VOP tím, že v Objednávce výslovně prohlašuje, že mu tyto VOP byly poskytnuty společností BONITA a že se s těmito VOP seznámil před odesláním závazné Objednávky a že s nimi v celém rozsahu souhlasí.

1.5. Obchodní podmínky Zákazníka. Obsahem Smlouvy se nestávají obchodní podmínky Zákazníka – Podnikatele, a to ani v případě, že společnost BONITA dodá Zboží nebo provede Dílo bez výhrad. Použití jakýchkoliv obchodních podmínek Zákazníka – Podnikatele je tak vyloučeno.

1.6. Předmět plnění dle Kupní smlouvy. Předmětem plnění ze strany společnosti BONITA dle Kupní smlouvy je dodání Zboží sjednaného a specifikovaného mezi společností BONITA a Zákazníkem v individuální Smlouvě. Hlavní vlastnosti Zboží jsou součástí Povinných Spotřebitelských informací a jsou rovněž uvedeny na webových stránkách E-shopu a/nebo v jiných propagačních či marketingových materiálech a prostředích společnosti BONITA u každého jednotlivého Zboží zvlášť.  

1.7. Předmět plnění dle Smlouvy o dílo. Předmětem plnění společnosti BONITA dle Smlouvy o dílo je provedení Díla (zejména ve formě dodávky a instalace Zboží) dohodnuté a specifikované mezi společností BONITA a Zákazníkem v individuální Smlouvě. Dílem mohou být i jiné činnosti související se Zbožím, jako zejména návrh dětského hřiště nebo cvičiště, údržba, servis, oprava, revize, úprava nebo demontáž Zboží nebo věcí podobných Zboží. Hlavní vlastnosti Díla jsou součástí Povinných Spotřebitelských informací.

1.8. Katalog. Společnost BONITA tímto výslovně upozorňuje Zákazníky, že katalog Zboží prezentovaný v rámci E-Shopu a/nebo v jiných propagačních či marketingových materiálech a prostředích společnosti BONITA má pouze informativní charakter a v žádném případě se nejedná o návrh společnosti BONITA na uzavření Smlouvy. Společnost BONITA si tímto vyhrazuje právo opravit chyby a/nebo jiná opomenutí ve svém E-shopu a/nebo v jiných propagačních či marketingových materiálech a prostředích společnosti BONITA.

2. Objednávky a uzavření Smlouvy

2.1. Objednávka přes E-shop. Na webových stránkách je možné podat Objednávku přímo z webového rozhraní E-Shopu po zadání povinných údajů požadovaných společností BONITA v objednávkovém formuláři. V případě, že taková Objednávka obsahuje alespoň základní údaje ve smyslu odstavce 2.4 těchto VOP, považuje se za závazný návrh Zákazníka na uzavření Smlouvy.

2.2. Objednávka e-mailem. Objednávku lze podat také zasláním e-mailem na adresu info@hriste-bonita.cz. V případě, že taková Objednávka obsahuje alespoň základní údaje ve smyslu odstavce 2.4 těchto VOP, považuje se za závazný návrh Zákazníka na uzavření Smlouvy.

2.3. Objednávka u společnosti BONITA. Objednávku je možné podat i v neelektronické podobě na adrese společnosti BONITA nebo v její další provozovně. V případě, že taková Objednávka obsahuje alespoň základní údaje ve smyslu odstavce 2.4 Náležitosti Objednávky. Každá Objednávka Zákazníka musí vedle projevu vůle uzavřít Smlouvu obsahovat alespoň následující údaje: a)Jméno a příjmení / obchodní firma; b) IČ, nejde-li o Zákazníka - Spotřebitele; c)adresa; d)Kontaktní údaje zejména ve formě telefonního čísla a e-mailu; e) DIČ Zákazníka – Podnikatele a Zákazníka – Nepodnikatele; f) Identifikace a podrobnější specifikace objednaného Zboží nebo Díla; g) Způsob dodání Zboží a platby; h) Místo dodání Zboží nebo místo provedení (montáže) Díla; i) Datum dodání Zboží nebo dokončení Díla. Před odesláním Objednávky je možné údaje zkontrolovat anebo upravit.

2.5. Uzavření Smlouvy. Odeslání anebo předložení Objednávky jakýmkoli způsobem ani jejím doručením anebo převzetím společností BONITA nedochází k uzavření Smlouvy mezi společností BONITA a Zákazníkem. Společnost BONITA Zákazníkovi písemně potvrdí doručení Objednávky. Potvrzení o doručení Objednávky zaslané společností BONITA Zákazníkovi nepředstavuje přijetí Objednávky. Společnost BONITA není povinna Objednávku přijmout. Smlouva mezi společností BONITA a Zákazníkem je uzavřena až na základě výslovného a písemného přijetí Objednávky společností BONITA, a to momentem doručení písemného potvrzení společnosti BONITA o přijetí Objednávky Zákazníkovi. Potvrzení o přijetí Objednávky zašle společnost BONITA stejným způsobem, jakým Zákazník – Spotřebitel předložil Objednávku. Uzavřené smlouvy společnost BONITA ukládá a je k nim možno přistupovat prostřednictvím E-shopu anebo budou Zákazníkovi zaslány na základě jeho požadavku.

2.6. Nedostatky v Objednávce. V případě, že nebude možné Objednávku zpracovat z důvodu neúplnosti nebo nesprávnosti údajů, vyzve společnost BONITA Zákazníka - Spotřebitele k jejímu doplnění, případně upozorní na nemožnost uzavření Smlouvy.

2.7. Objednávky Zákazníků – Spotřebitelů, Poptávka. Společnost BONITA tímto upozorňuje Zákazníky – Spotřebitele, že je povinna Zákazníkovi - Spotřebiteli předem poskytnout Povinné Spotřebitelské informace. Společnost BONITA proto Zákazníkovi – Spotřebiteli na základě nezávazné Poptávky Zákazníka – Spotřebitele předložené jakoukoli formou předloží Zákazníkovi – Spotřebiteli Povinné Spotřebitelské informace způsobem přiměřeným prostředku komunikace, jakým obdržela Poptávku Zákazníka – Spotřebitele, vždy však v písemné formě. V případě, že Zákazník - Spotřebitel podá společnosti BONITA Objednávku před tím, než mu byly poskytnuty Povinné Spotřebitelské informace, bude taková objednávka představovat Poptávku.

2.8. Změna Smlouvy. Jakékoliv změny Smlouvy musí být provedeny písemně, jinak jsou neplatné.

3. Objednávání zboží a uzavírání smluv prostřednictvím internetu

3.1. Objednání zboží. Vystavené zboží v našem internetovém obchodě nebo uvedené v našem katalogu je možné si také objednat tak, že nabídku na uzavření smlouvy, jejímž předmětem je vystavené zboží v internetovém obchodě, přijmete prostřednictvím

(a) internetového obchodu; nebo (b) e-mailu.

3.2. Přijetí naší nabídky s dodatkem či odchylkou není možné a považuje se za protinabídku z vaší strany.

3.3. Objednání zboží prostřednictvím internetového obchodu. Objednání zboží prostřednictvím internetového obchodu provedete vybráním nabízeného zboží v požadovaném množství, jakosti a provedení, vložením zboží do virtuálního košíku, přihlášením se ke svému uživatelskému účtu nebo vytvořením uživatelského účtu nového, vyplněním požadovaných údajů, zvolením způsobu dodání zboží a platby a odesláním vaší objednávky pomocí tlačítka „Objednat“, čímž dojde k uzavření smlouvy. Před odesláním objednávky vám bude umožněno zkontrolovat a případně i změnit zadané údaje.

3.4. Objednání zboží prostřednictvím e-mailu. Objednání zboží prostřednictvím e-mailu provedete zasláním e-mailové zprávy na e-mailovou adresu info@hriste-bonita.cz jejímž obsahem musí být

(a) vybrané zboží v požadovaném množství, jakosti a provedení; (b) vybraný způsob dodání zboží a platby; (c) vaše identifikační údaje: - jméno a příjmení a případný název právnické osoby, - bydliště nebo sídlo, - adresa pro dodání zboží, - telefonní číslo, - IČO, pokud nejste spotřebitelem, - DIČ, pokud jste plátcem DPH; a (d) vaše výslovné potvrzení, že - jste si vyžádali a převzali tyto obchodní podmínky; - jste se seznámili se zněním těchto obchodních podmínek; a - výslovně souhlasíte se zněním ustanovení odst. 5.4., 5.5., 5.6., 6.4., 8.2., 8.6. a 8.13. těchto obchodních podmínek.

3.5. Potvrzení přijetí objednávky. Úspěšné přijetí vaší objednávky a uzavření smlouvy vám potvrdíme na vaši e-mailovou adresu zasláním e-mailové zprávy, jejíž součástí bude

(a) potvrzení o uzavření smlouvy a jejím obsahu; a (b) naše obchodní podmínky, jejichž obsahem jsou i povinně poskytované informace.

V případě neúplnosti nebo nesprávnosti vaší objednávky vás vyzveme k jejímu doplnění nebo vás upozorníme na nemožnost uzavření smlouvy.

3.6. Jazyk a uchovávání smlouvy. Smlouvy se uzavírají v českém a dále případně v německém, maďarském, anglickém a slovenském jazyce. Uzavřené smlouvy ukládáme a přistupovat ke svým smlouvám můžete prostřednictvím internetového obchodu.

4. Dodací podmínky Zboží

4.1. Místo dodání Zboží. Místo dodání Zboží bude uvedeno ve Smlouvě. V případě, že se jedná o Zákazníka – Podnikatele nebo Zákazníka – Nepodnikatele a není ve Smlouvě dohodnuto jinak, bude dodávka Zboží provedena na základě dodacích podmínek EXW Drásov, Čedlosy 583, PSČ 664 24, Česká republika, INCOTERMS 2020.

4.2. Lhůta pro dodání Zboží. Sjednaná lhůta pro dodání Zboží běží od uzavření Smlouvy. V případě Zákazníka – Spotřebitele a nebylo-li ujednáno jinak, lhůta pro dodání představuje nejvíc 10 týdnů od uzavření smlouvy, přičemž v případě marného uplynutí dodatečné přiměřené lhůty poskytnuté Zákazníkem - Spotřebitelem má Zákazník – Spotřebitel právo od Smlouvy odstoupit. V případě prodlení Zákazníka – Podnikatele a Zákazníka – Nepodnikatele s úhradou Ceny se lhůta pro dodání Zboží prodlužuje o počet dnů prodlení s úhradou Ceny. V případě marného uplynutí lhůty pro dodání má Zákazník – Spotřebitel právo od Smlouvy odstoupit, odmítla-li společnost BONITA dodání anebo je dodání pro Zákazníka - Spotřebitele mimořádně důležité s ohledem na okolnosti uzavření smlouvy anebo předem oznámené okolnosti. Není-li sjednáno jinak, v případě Zákazníka - Podnikatele a Zákazníka - Nepodnikatele je termín dodání 10 týdnů od uzavření Smlouvy.

4.3. Převzetí Zboží. Zákazník je povinen Zboží převzít ve sjednaném čase a na dohodnutém místě, a to v závislosti na způsobu dodání. Má-li být Zboží dodáno dopravcem, je Zákazník povinen jej při doručení na místo určení převzít. V případě, že Zákazník Zboží nepřevezme, má společnost BONITA právo odstoupit od Smlouvy a právo na úhradu nákladů spojených s dodáním Zboží, pokud nebyly uhrazeny před dodáním Zboží. případě, že Zákazník Zboží nepřevezme, má společnost BONITA právo na úplatu za uskladnění ve výši 50,- Kč za každý den prodlení s převzetím Zboží. V případě opakovaného dodání po nepřevzetí Zboží má společnost BONITA nárok na náhradu nákladů spojených s opakovaným doručením. Zákazník není povinen převzít poškozené Zboží nebo Zboží s vadami.

4.4. Kontrola Zboží. Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel jsou povinni Zboží při jeho převzetí prohlédnout a zejména zkontrolovat, zda dodané Zboží nevykazuje zjevné vady a zda obsahuje Průvodní dokumentaci. Po převzetí Zboží Zákazníkem – Podnikatelem a Zákazníkem – Nepodnikatelem bez výhrad se má za to, že Zboží při dodání nemá žádné zjevné vady.

4.5.  Oznámení o škodě na Zboží. Převzetím poškozeného nebo vadného Zboží není dotčena povinnost Zákazníka uhradit Cenu, tím není dotčeno právo Zákazníka z odpovědnosti za vady. O škodě na dodaném Zboží může být společnost BONITA informována následujícími způsoby: a) online na příslušné stránce E-shopu; b) e-mailem na adrese info@hriste-bonita.cz; c) osobně v kterékoli naší provozovně; d) anebo telefonicky na telefonním čísle: +420 774 401 509.

4.6. Přechod nebezpečí škody. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Zákazníka – Spotřebitele okamžikem převzetí Zboží. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Zákazníka – Podnikatele a Zákazníka – Nepodnikatele v souladu se sjednanými dodacími podmínkami.

4.7. Balení Zboží. Není-li dohodnuto jinak, bude Zboží zabaleno způsobem vhodným k jeho uchování a ochraně.

5. Podmínky pro provedení Díla

5.1. Místo provedení Díla. Místo provedení Díla bude uvedeno ve Smlouvě. Zákazník - Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel odpovídají za vhodnost a způsobilost místa provedení Díla a jeho stavební připravenost. V případě nevhodnosti místa provádění Díla anebo stavební nepřipravenosti má společnost BONITA právo Zákazníkovi – Podnikateli a Zákazníkovi – Nepodnikateli navýšit Cenu anebo od Smlouvy odstoupit. V případě, že místo provádění Díla není vhodné anebo způsobilé na provedení Díla i přes předchozí písemné upozornění ze strany společnosti BONITA, zavazuje se Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel k úhradě smluvní pokuty ve výši 7 500,- Kč, s to i opakovaně za každé porušení.

5.2. Datum provedení Díla. Termín provedení Díla bude uveden ve Smlouvě. Termín provedení Díla se posouvá o celé dny, po které nebylo možné Dílo provádět, a to ani částečně, z důvodu nepříznivých klimatických podmínek, přičemž průměrná denní teplota nižší než 5 °C zaznamenaná v místě provádění Díla bude vždy považována za nepříznivou klimatickou podmínku.  V případě prodlení Zákazníka – Podnikatele a Zákazníka – Nepodnikatele s úhradou Ceny se lhůta pro provedení Díla prodlužuje o počet dnů prodlení s úhradou Ceny. Není-li sjednáno jinak, termín provedení Díla je 10 týdnů od uzavření Smlouvy.

5.3. Použití třetích osob. Při provádění Díla je společnost BONITA oprávněna použít třetí osobu, přičemž v takovém případě odpovídá, jako by Dílo prováděla sama.

5.4. Montované prvky. Společnost BONITA tímto upozorňuje a poučuje Zákazníka, že Dílo (zejména jednotlivé herní prvky, posilovací stroje a/nebo venkovní tréninkové hřiště) bude ze strany společnosti BONITA provedeno na dohodnutém místě dle jednotlivých technických listů příslušných montovaných komponentů tak, aby byly splněny technické parametry. Není-li ve Smlouvě sjednáno prostorové rozmístění jednotlivých samostatných prvků Díla, určí prostorové rozložení společnost BONITA.

5.5. Terénní úpravy. Není-li se Zákazníkem – Podnikatelem nebo Zákazníkem – Nepodnikatelem dohodnuto jinak nebo nestanoví-li tyto VOP jinak, Cena Díla nezahrnuje žádné terénní úpravy, povrchové úpravy (dopadové plochy) dle ČSN EN 1177+A1 (resp. normy ČSN EN 16630 v případě, že předmětem Díla je Zboží typu tzv. fitness – posilovací stroje a/nebo tzv. street workout) a odvoz a uskladnění vytěžené zeminy.

5.6. Součinnost a dostupnost místa provádění Díla. Společnost BONITA upozorňuje Zákazníka na skutečnost, že pro provedení Díla je nezbytná součinnost Zákazníka, a to i formou zpřístupnění místa provádění Díla tak, aby místo provádění Díla bylo přístupné pro menší zařízení pro zemní práce (např. pásové minirýpadlo, kolový víceúčelový nakladač typu UNC apod.) po celou dobu montáže. Termín provedení Díla se bez dalšího posouvá o počet dnů, po které nebyla součinnost Zákazníkem poskytnuta, třeba i pouze částečně (např. místo provádění Díla nebylo přístupné). Nebude-li místo provádění Díla přístupné do 5 dnů od doručení písemné žádosti Zákazníkovi, má společnost BONITA právo od Smlouvy odstoupit.

5.7. Stavební připravenost. Společnost BONITA upozorňuje na to, že místo provádění Díla musí splňovat základní podmínky stavební připravenosti, zejména musí být očištěno od ostrých předmětů, musí být rovné a případný sklon nesmí přesáhnout 2 %, musí odpovídat normě ČSN EN 1177+A1 nebo ČSN EN 16630 a nesmí jím procházet žádné inženýrské sítě. Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel prohlašují a zavazují se zajistit, že místo provádění Díla splňuje podmínky stavební připravenosti definované v tomto ustanovení, v související technické dokumentaci, ve Smlouvě nebo její příloze nebo v jiném veřejnoprávním nebo soukromoprávním dokumentu, směrnici, normě nebo rozhodnutí. V případě, že místo provádění Díla nebude splňovat podmínky stavební připravenosti ani do 5 dnů od doručení písemné žádosti Zákazníkovi o poskytnutí součinnosti, má společnost BONITA právo od Smlouvy odstoupit. Současně je Zákazník povinen zajistit možnost připojení a odběru elektrické energie a vody z rozvodů v místě provádění Díla, nejdále však 20 metrů od místa, kde je Dílo prováděno, přičemž Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel je povinen toto zajistit na vlastní náklady.

5.8. Právní připravenost. Společnost BONITA upozorňuje Zákazníka na skutečnost, že provedení Díla může vyžadovat splnění veřejnoprávních nebo soukromoprávních podmínek pro provedení Díla, zejména územní rozhodnutí, stavební povolení, souhlasy vlastníků nemovitostí nebo jiných zainteresovaných osob, závazná stanoviska či vyjádření jakýchkoliv orgánů veřejné moci či provozovatelů infrastruktury, které jsou nebo mohou být nezbytné pro provedení Díla, a tyto nejsou ze strany BONITA v žádném rozsahu zajišťování a nejsou součástí Díla. Zpřístupněním místa provádění Díla společnost BONITA bez dalšího předpokládá, že jsou splněny všechny podmínky uvedené v tomto ustanovení. Lhůta pro provedení Díla se bez dalšího posouvá o počet dnů, během kterých nebyly splněny, a to třeba pouze částečně, podmínky ve smyslu tohoto ustanovení. V případě, že se ukáže, že nejsou splněny podmínky ve smyslu tohoto ustanovení, má společnost BONITA právo od Smlouvy odstoupit a Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel se zavazují zaplatit společnosti BONITA smluvní pokutu ve výši Ceny Díla.

5.9. Vícepráce za pozemní úpravy. Není-li sjednáno jinak, je součástí Smlouvy o Dílo provedení Díla na podloží představovaném běžnou zeminou. V případě, že se při zahájení provádění Díla zjistí, že místo provádění Díla je tvořeno podložím různých druhů materiálu (beton, stavební suť apod.), kamenitým podložím, betonovým podkladem nebo asfaltem či jiným nepřirozeným podložím, zavazuje se Zákazník uhradit cenu za vícepráce spojené s dodatečnými zemními pracemi a ztíženými podmínkami při realizaci Díla ve výši 950,- Kč/hod/osoba bez DPH, přičemž Zákazník je povinen uhradit veškeré náklady spojené s realizací víceprací. Zákazník – Spotřebitel je v takovém případě oprávněn od Smlouvy odstoupit, přičemž v takovém případě bude povinen zaplatit společnosti BONITA Cenu za skutečně poskytnuté plnění do okamžiku odstoupení od Smlouvy.

5.10. Zabezpečení místa provádění Díla. Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel jsou povinni na vlastní náklady zabezpečit místo provádění Díla (staveniště) po celou dobu provádění Díla proti vniknutí třetích osob či zvířat.

5.11. Nebezpečí škody na Díle. Nebezpečí škody na Díle přechází na Zákazníka převzetím Díla. Bylo-li dohodnuto převzetí Díla po částech, přechází nebezpečí škody na Díle na převzatou část jeho převzetím. Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel nabývá vlastnické právo k Dílu až po úplném zaplacení Ceny Díla.

5.12. Převzetí Díla. O převzetí Díla sepíšou společnost BONITA a Zákazník písemný protokol. Dílo je předáno podpisem předávacího protokolu Zákazníkem bez výhrad a vad bránících užívání Díla. Závazek společnosti BONITA provést pro Zákazníka Dílo je splněna také v případě, kdy Zákazník bez důvodu, tj. bez uvedení příslušného a oprávněného důvodu pro nepřevzetí Díla, nepotvrdí převzetí Díla, a to ani v dodatečné lhůtě stanovené společností BONITA.

5.13. Vady, které nebrání užívání Díla. Povinnosti Zákazníka zaplatit společnosti BONITA plnou Cenu Díla není dotčen výskytem vad. V takovém případě má Zákazník práva z vadného plnění, která jsou dále specifikována v těchto VOP.

  1. 5.14. Travní deska. Pokud je předmětem Díla herní prvek s vytvořením dopadové plochy v podobě tzv. travní desky, pak a) instalace dopadové plochy zahrnuje položení plastového podkladního pásu, pokládku travních desek a zajištění desek proti posunutí pomocí kolíků; b) společnost BONITA tímto upozorňuje Zákazníka, že zatravňovací desky mohou po pokládce vykazovat výškové nerovnosti, a to v závislosti na profilu podkladu. Tyto případné výškové nerovnosti na travních zatravňovacích prknech nejsou vadou Díla ani Zboží. Travní desky nelze instalovat mimo jiné na čerstvou nezhutněnou půdu, a to z důvodu postupného usazování půdy. Travní desky lze proto instalovat pouze na posekaný trávník a pevný podklad; c) společnost BONITA tímto upozorňuje Zákazníka na skutečnost, že travní deska plní výrobcem deklarovanou funkci dopadové plochy pouze v případě, že je na ní kompletní udržovaná travní plocha a přerůstá ji. Zatravňovací plocha bez následné celistvé travnaté plochy neplní funkci dopadové plochy v rozsahu stanoveném výrobcem.
  2. 5.15. Štěrk. Je-li předmětem Díla herní prvek s dopadovou plochou ve formě tzv. Kačírku (plochy z přírodního kameniva – malé hladké kulaté oblázky), a: a) v případě, že konstrukce tohoto typu dopadové plochy není součástí předmětu Díla, společnost BONITA upozorňuje Zákazníka, že je nutné upravit povrch (dopadovou plochu) dle normy ČSN EN 1177+A1 (oblázky s frakcí 2 – 8 mm); a b) je-li konstrukce tohoto typu dopadové plochy součástí předmětu Díla, je úprava povrchu (dopadové plochy) dle ČSN EN 1177+A1 součástí Díla a Ceny.
  3. 5.16. Pryž. Je-li předmětem Díla herní prvek s dopadovou plochou v podobě lité pryže a: a) v případě, že konstrukce tohoto typu nárazové plochy není součástí předmětu Díla, společnost BONITA upozorňuje Zákazníka, že je nutné upravit povrch (dopadovou plochu) dle normy ČSN EN 1177+A1 (pryž); a b) je-li konstrukce tohoto typu dopadové plochy součástí předmětu Díla, je úprava povrchu (dopadové plochy) dle ČSN EN 1177+A1 součástí Díla a Ceny a montáž lité pryže (gumy) obsahuje odrytí povrchu (vybagrování) do hloubky 200 mm, hutněné drcené kamenivo fr. 16 - 32 – 100 mm, hutněné drcené kamenivo fr. 4 - 8 – 50 mm.

6. Odstoupení od Smlouvy

6.1. Následky odstoupení od Smlouvy. Odstoupením od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší a strany jsou povinny vrátit vše, co si na základě zrušené Smlouvy poskytly. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má ochuzený právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny. Odstoupením od Smlouvy se ruší i darovací smlouva, která je na ní závislá. Od Smlouvy je možné odstoupit za podmínek stanovených v těchto VOP, Smlouvou nebo stanoví-li tak právní předpis.

6.2. Odstoupení od Smlouvy společností BONITA. Kromě důvodů uvedených v ostatních ustanoveních těchto VOP je společnost BONITA oprávněna odstoupit od Smlouvy vůči Zákazníkovi – Podnikateli a Zákazníkovi – Nepodnikateli, a to kdykoliv ode dne uzavření Smlouvy až do okamžiku, kdy Zákazník převezme Zboží nebo Dílo, a to z následujících důvodů: a) vyčerpání skladových zásob objednaného Zboží; b) nepřevzetí Zboží při dodání; c) zneužití objednávkového systému E-shopu; d) uvedení nesprávných údajů Zákazníka v Objednávce; e) nesplnění jakékoli povinnosti Zákazníka ani v dodatečné lhůtě, kterou mu společnost BONITA poskytla.

7. Informace pro Zákazníka – Spotřebitele o právu na odstoupení od Smlouvy

7.1. Právo na odstoupení od Kupní Smlouvy. Zákazník – Spotřebitel má právo odstoupit od Kupní Smlouvy ve lhůtě 14 kalendářních dnů ode dne převzetí: a) Zboží Zákazníkem – Spotřebitelem resp. jím určenou třetí osobou odlišnou od dopravce; b) posledního kusu Zboží, objedná-li Zákazník – Spotřebitel v rámci jedné Objednávky více kusů Zboží, které jsou dodávány samostatně; nebo c) poslední položky nebo části dodávky Zboží sestávajícího z několika položek nebo částí; nebo d)první dodávky Zboží, je-li ve Smlouvě ujednána pravidelná dodávka Zboží po ujednanou dobu, a také před uplynutím této lhůty, a to bez jakékoliv sankce a bez nutnosti udání důvodu odstoupení od Smlouvy.

7.2. Právo na odstoupení od Smlouvy o Dílo. Zákazník – Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy o Dílo ve lhůtě 14 kalendářních dnů ode dne uzavření Smlouvy, a to bez jakékoliv sankce a bez nutnosti uvedení důvodu odstoupení.

7.3. Nemožnost odstoupení od Smlouvy o Dílo. Společnost BONITA tímto poučuje Zákazníka-Spotřebitele, že nemůže odstoupit od Smlouvy ve smyslu 7.2 těchto VOP (tj. do 14 dnů od uzavření Smlouvy o Dílo bez udání důvodu) po dokončení Díla (tj. dokončení a předání/převzetí) Díla v případě, že Dílo bylo dokončeno (tj. dokončeno a předáno/převzato). Odstoupí-li Zákazník - Spotřebitel od Smlouvy dle odstavce 7.2 těchto VOP před provedením Díla, je Zákazník-Spotřebitel povinen uhradit společnosti BONITA poměrnou část sjednané Ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od Smlouvy. Ustanovení tohoto odstavce se uplatní pouze v případě, že provádění Díla bylo zahájeno před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy na základě předchozí výslovné žádosti Zákazníka - Spotřebitele a pokud Zákazník - Spotřebitel zároveň prohlásil, že byl informován o důsledku nemožnosti odstoupit od Smlouvy. 

7.4.  Nemožnost odstoupení od Smlouvy. Zákazník – Spotřebitel nemá právo na odstoupení od Smlouvy dle odstavců 7.1 a 7.2 těchto VOP v případě, že předmětem Smlouvy je: poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem Zákazníka - Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a před uzavřením Smlouvy byl Zákazník – Spotřebitel poučen, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od Smlouvy, dodávka Zboží nebo Služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli společnosti BONITA a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy; dodávka Zboží vyrobeného podle požadavků Zákazníka - Spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám; dodávka Zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo Zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i Zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným Zbožím; neodkladná oprava nebo údržba, která má být provedena v místě určeném Zákazníkem - Spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby; dodávka Zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej Zákazník - Spotřebitel porušil; dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej Zákazník - Spotřebitel porušil; dodávka novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání; přeprava Zboží, nájem dopravního prostředku nebo využití volného času, pokud má být podle Smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období; anebo v případě jiných smluv, stanoví-li tak OZ, které však nespadají do oblasti působnosti činnosti společnosti BONITA a které nejsou obvykle uzavírány.

7.5. Způsob odstoupení. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy je zachována, pokud Zákazník - Spotřebitel zašle společnosti BONITA oznámení o uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy nejpozději poslední den 14denní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Zákazník - Spotřebitel může zaslat písemné oznámení o odstoupení od Smlouvy na e-mailovou adresu: info@hriste-bonita.cz nebo na poštovní adresu: Bonita Group Service s.r.o., Drásov, Čedlosy 583, PSČ 664 24 nebo jiným způsobem, který zajistí doručení oznámení společnosti BONITA. Pro uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy může Zákazník - Spotřebitel využít jako přílohu také formulář, který je součástí těchto VOP. Byla-li Smlouva uzavřena ústně, postačuje ke odstoupení od Smlouvy jasně formulované prohlášení Zákazníka – Spotřebitele vyjadřující vůli odstoupit od Smlouvy.

7.6. Vrácení Zboží. Zákazník – Spotřebitel je povinen vrátit Zboží nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od Smlouvy zpět společnosti BONITA na adresu Drásov, Čedlosy 583, PSČ 664 24 nebo do jakékoliv provozovny společnosti BONITA. Lhůta je zachována, pokud Zákazník - Spotřebitel odešle Zboží před jejím uplynutím. Zákazník – Spotřebitel je povinen vrátit spolu se Zbožím veškeré dárky a bonusy poskytnuté na základě smluv ukončených v důsledku odstoupení od Smlouvy.

7.7. Poškození Zboží. V případě, že Zákazník - Spotřebitel odstoupí od Smlouvy do 14 dnů dle odst. 7.1 anebo 7.2 těchto VOP, odpovídá společnosti BONITA za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží.

7.8. Vrácení Ceny. Společnost BONITA bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od Smlouvy, vrátí Zákazníkovi - Spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě Smlouvy přijala, a to stejným způsobem. Jestliže Zákazník - Spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání Zboží, který společnost BONITA nabízí, vrátí Zákazníkovi - Spotřebiteli náklady na dodání Zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží. Odstoupí-li Zákazník - Spotřebitel od Kupní Smlouvy, společnost BONITA není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než obdrží Zboží, nebo než jí Zákazník - Spotřebitel prokáže, že Zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

8. Odpovědnost za vady

8.1. Zákazník – Spotřebitel. V případě Zákazníků – Spotřebitelů se práva a povinnosti z vadného plnění řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, tj. zejména ustanoveními OZ.

8.2. Reklamační řád. Práva Zákazníka – Spotřebitele z odpovědnosti společnosti BONITA za vady a případně Spotřebitelská záruka, podmínky a způsob reklamace, včetně informací o tom, kde lze reklamaci uplatnit, jsou podrobněji upraveny v Reklamačním řádu společnosti BONITA, který je součástí těchto VOP jako článek 9.

8.3. Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel. Práva a povinnosti z vadného plnění v případě Zákazníků – Podnikatelů a Zákazníků – Nepodnikatelů se řídí ustanoveními OZ. Společnost BONITA poskytne záruku na Zboží nebo Dílo Zákazníkovi – Podnikateli a Zákazníkovi – Nepodnikateli pouze v případě, že to bylo předem písemně sjednáno nebo stanoveno v těchto VOP. Údaje o technické specifikaci Zboží nebo Díla ani jakékoliv jiné poskytnuté údaje se nepovažují za záruku.

9. Reklamační řád pro Zákazníka – Spotřebitele

9.1. Působnost reklamačního řádu. Ustanovení tohoto článku VOP představují reklamační řád pro Zákazníka – Spotřebitele. Ustanovení tohoto článku se uplatní na všechny Kupní smlouvy a Smlouvy o Dílo uzavřené se Zákazníkem – Spotřebitelem. Pokud je kdekoli v této části odkazováno pouze na Zboží nebo pouze na Dílo, zahrnuje tento pojem vždy jak Zboží, tak Dílo, a to v závislosti na typu Smlouvy.

9.2. Odpovědnost za vady. Společnost BONITA odpovídá za to, že Zboží a Dílo a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, b)je vhodné k účelu, pro který jej Zákazník - Spotřebitel požaduje a s nímž společnost BONITA souhlasila, a c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci; d) je vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem; e) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Zákazník - Spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná společností BONITA nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; f) je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Zákazník – Spotřebitel rozumně očekávat, a g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením Smlouvy. Pokud Zboží nebo Dílo nesplňuje uvedené požadavky, jde o vadné plnění.

9.3. Časové hledisko vad. Zákazník – Spotřebitel může vytknout vadu, která se na Zboží nebo Díle projeví v době dvou let od převzetí, není-li ve smlouvě, těchto VOP nebo právními předpisy uvedeno jinak a v případě použitého Zboží v době jednoho roku od převzetí.

9.4. Výjimka z obecných požadavků. Pokud společnost BONITA při uzavírání Smlouvy výslovně informovala Zákazníka - Spotřebitele, že určitá vlastnost Zboží nebo Díla neodpovídá obecným požadavkům dle odst. 9.2 písm. d) až g) těchto VOP, a Zákazník - Spotřebitel s tímto výslovně souhlasil, nepředstavuje tento rozpor vady Zboží či Díla.

9.5. Vady způsobené montáží. Společnost BONITA odpovídá Zákazníkovi – Spotřebiteli také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle Smlouvy provedena společností BONITA nebo na její odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena Zákazníkem - Spotřebitelem a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytla společnost BONITA.

9.6. Odpovědnost za vady Díla - Stavby. Soud nepřizná právo ze skryté vady Díla představujícího stavbu, kterou Zákazník - Spotřebitel nevytkl bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do pěti let od převzetí Díla představujícího stavbu. Projeví-li se vada v průběhu dvou let od převzetí Díla, má se za to, že Dílo představující stavbu bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha vady vylučuje.

9.7. Záruka. Společnost BONITA může Zákazníkovi - Spotřebiteli poskytnout Spotřebitelskou záruku nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí Cenu, vymění Zboží nebo Dílo nebo ji opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li mít Zboží nebo Dílo vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce (dále také jako "Spotřebitelská záruka"). Ustanovení Spotřebitelské záruky se uplatní pouze v případě, že Spotřebitelská záruka byla skutečně poskytnuta.

9.8. Běh záruční doby. Pokud byla poskytnuta Spotřebitelská záruka, začíná záruční doba běžet od převzetí Zboží nebo Díla Zákazníkem – Spotřebitelem.

9.9. Délka záruční doby. V případě, že Zboží nebo Dílo je udržováno v souladu s technickými podmínkami a jsou použity originální náhradní díly, vše dle specifikace v Provozní knize nebo jiných dokumentech dodaných se Zbožím nebo Dílem,  je Spotřebitelská záruka na jednotlivé herní prvky (resp. fitness – silové – stroje a/nebo street workouty) poskytována následovně: a) Spotřebitelská záruka 120 měsíců na díly, jako jsou zábrany, pružinová výkyvná tělesa, kluzná čela atd., které jsou vyrobeny z vysokotlakého celobarevného polyetylenu (HDPE) nebo vysokotlakého laminátu (HPL); b) 60 měsíců  Spotřebitelská záruka na nosné části konstrukcí herních prvků (nebo fitness – fitness – stroje a/nebo tzv. street workouty) (nevztahuje se na povrchové úpravy, barvy, laky, zinek apod.); c) 60 měsíců  Spotřebitelská záruka na ostatní kovové a dřevěné části herních prvků (nebo fitness – fitness – stroje a/nebo tzv. street workouty) (nevztahuje se na povrchové úpravy, barvy, laky, zinek apod.); d) 20 let Spotřebitelská záruka na konstrukce z nerezové oceli. Zákazník – Spotřebitel má v rámci Spotřebitelské záruky stejné nároky jako z odpovědnosti za vady.

9.10. Potvrzení Spotřebitelské záruky. Doklad o koupi Zboží nebo Díla a/nebo záruční list slouží jako potvrzení o Spotřebitelské záruce na Zboží nebo Dílo.

9.11. Lhůta pro uplatnění práv. Práva z odpovědnosti za vady může Zákazník - Spotřebitel uplatnit pouze v případě, že reklamoval, tj. oznámil vadu do uplynutí doby odpovědnosti za vady dle ustanovení odst. 9.3 těchto VOP. Vadu, na kterou se vztahuje Spotřebitelská záruka, je nutné reklamovat, tj. oznámit nejpozději do uplynutí stanovené záruční doby, pokud není v záručním listu uvedeno jinak. Vytkl-li Zákazník – Spotřebitel vadu oprávněně, doba pro uplatnění práv neběží po dobu, po kterou Zákazník – Spotřebitel nemůže Zboží užívat.

9.12. Práva z odpovědnosti za vady. Jsou-li splněny předpoklady pro vznik odpovědnosti za vady a oznámil-li Zákazník - Spotřebitel vadu včas, má Zákazník – Spotřebitel právo: a) na odstranění vady opravou nebo dodáním nové věci, b) právu na přiměřenou slevu z Ceny, nebo c) právo odstoupit od Smlouvy.

9.13. Oprava anebo dodání nové věci. Zákazník – Spotřebitel si nemůže zvolit odstranění vady opravou anebo dodáním nové věci v případě, kdy zvolený způsob odstranění vady je nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro společnost BONITA. Společnost BONITA může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží nebo Dílo mělo bez vady. Pokud Zákazník - Spotřebitel nepřevezme Zboží nebo Dílo v přiměřené době ode dne, kdy je měl převzít po odstranění vady, je povinen uhradit Společnosti BONITA úplatu za skladování v obvyklé výši.

9.14. Sleva z Ceny a odstoupení od Smlouvy. Zákazník – Spotřebitel má nárok na slevu z Ceny anebo právo na odstoupení od Smlouvy v případě, že: Společnost BONITA vadu odmítla odstranit nebo ji neodstranila, a) se vada projeví opakovaně, b) je vada podstatným porušením smlouvy, c) je z prohlášení společnosti BONITA nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka – Spotřebitele.

9.15. Odstoupení od smlouvy z důvodu vad. Zákazník – Spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada Zboží nebo Díla nevýznamná. Po odstoupení od Smlouvy vrátí společnost BONITA Zákazníkovi - Spotřebiteli Cenu bez zbytečného odkladu po vrácení Zboží nebo Díla nebo po prokázání, že věc byla společnosti BONITA odeslána.

9.16. Způsob Reklamace. Zákazník – Spotřebitel je oprávněn uplatnit práva z odpovědnosti za vady a ze Spotřebitelské záruky vůči společnosti BONITA některým z následujících způsobů: a) písemně na adrese: Bonita Group Service s.r.o., Drásov, Čedlosy 583, PSČ 664 24; b) zasláním e-mailu na adresu: info@hriste-bonita.cz; c) pokud je na záručním listě nebo jiném dokladu, na obalu zboží nebo v E-shopu uvedena jiná osoba určená k uplatnění odpovědnosti za vady nebo Spotřebitelské záruky, u této osoby.

9.17. Obsah Reklamace. Pro posouzení Reklamace potřebuje společnost BONITA následující informace: a) údaje Zákazníka - Spotřebitele; b) kontaktní údaje Zákazníka - Spotřebitele; c) popis vad (doporučeno přiložit i fotodokumentaci vad); d) Právo zvolené Zákazníkem – Spotřebitelem z vadného plnění anebo Spotřebitelské záruky (tj. oprava, dodání nové věci, sleva z Ceny nebo odstoupení od Smlouvy); e) v případě, že si Zákazník – Spotřebitel zvolí odstoupení od Smlouvy nebo přiměřenou slevu z Ceny, údaje pro vrácení Ceny, nebo její části.

9.18. Potvrzení o Reklamaci. Společnost BONITA bez zbytečného odkladu po uplatnění práv z vadného plnění nebo ze Spotřebitelské záruky Zákazníkem - Spotřebitelem vydá Zákazníkovi - Spotřebiteli písemné potvrzení (za písemnou formu se považuje také e-mailová zpráva), ve kterém bude uvedeno datum, kdy Zákazník - Spotřebitel Reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení Reklamace Zákazník - Spotřebitel požaduje a kontaktní údaje Zákazníka - Spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení Reklamace.

9.19. Předložení Zboží. Pro účely Reklamace může být Zboží předáno společnosti BONITA na adrese: Čedlosy 583, 664 24 Drásov, Česká republika nebo na adrese kterékoliv provozovny společnosti BONITA. K odstranění vady převezme společnost BONITA zboží na vlastní náklady, resp. provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené. 

9.20. Lhůta pro vyřízení Reklamace. Společnost BONITA vyřídí Reklamaci a informuje Zákazníka – Spotřebitele o jejím vyřízení nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, nedohodne-li se Zákazník – Spotřebitel se společností BONITA jinak. Po marném uplynutí této lhůty může Zákazník - Spotřebitel od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z Ceny.

9.21. Způsoby vyřizování Reklamace. Vyřízením Reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení (a) předáním opraveného Zboží nebo Díla, (b) výměnou Zboží nebo Díla nebo jeho vadné části, (c) vrácením Ceny, (d) úhradou přiměřené slevy z Ceny, (e) písemnou výzvou k převzetí plnění nebo (f) písemným odůvodněným zamítnutím Reklamace.

9.22. Potvrzení o vyřízení Reklamace. Společnost BONITA zašle Zákazníkovi – Spotřebiteli písemné potvrzení o vyřízení Reklamace nejpozději do uplynutí lhůty stanovené pro vyřízení Reklamace stejným způsobem, jakým byla reklamace Zákazníkem – Spotřebitelem uplatněna, přičemž za písemnou se považuje i e-mailová zpráva s následujícím obsahem: potvrzení o datu a způsobu vyřízení Reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí Reklamace.

10. Odpovědnost za vady, záruky a reklamace vůči Zákazníkům – Podnikatelům a Zákazníkům – Nepodnikatelům

10.1. Působnost. Ustanovení tohoto článku VOP se uplatní na všechny Kupní smlouvy a Smlouvy o Dílo uzavřené mezi Zákazníkem – Podnikatelem a Zákazníkem – Nepodnikatelem. Pokud je někde v této sekci odkazováno pouze na Zboží nebo pouze na Dílo, zahrnuje tento pojem vždy jak Zboží, tak Dílo, a to v závislosti na typu Smlouvy.

  1. 10.2. Záruka. V případě, že Zboží nebo Dílo je udržováno v souladu s technickými podmínkami a jsou použity originální náhradní díly, vše dle specifikace v Provozní knize nebo jiných dokumentech dodaných se Zbožím nebo Dílem, je záruka na jednotlivé herní prvky (resp. fitness – silové – stroje a/nebo street workouty) poskytována následovně: 120 měsíců záruka na díly jako např. bariéry, těla pružinových houpadel, čela skluzavek apod., které jsou vyrobeny z vysokotlakého celoprobarveného polyetylenu (HDPE) nebo z vysokotlakého laminátu (HPL); 60 měsíců záruka na nosné části konstrukcí herních prvků (resp. fitness (posilovacích) strojů a/nebo tzv. street workoutu) (nevztahuje se na povrchovou úpravu, barvu, lak, zinek apod.); 60 měsíců záruka na ostatní kovové a dřevěné části herních prvků (resp. fitness (posilovacích) strojů a/nebo tzv. street workoutu) (nevztahuje se na povrchovou úpravu, barvu, lak, zinek apod.); 24 měsíců záruka na povrchovou úpravu (zejména barvu, lak, zinek apod.), stálobarevnost (HPL, HDPE); 24 měsíců záruka na vrstvené materiály (např. překližka), skluzavky, pružiny a díly k jejich upevnění, ložiska, spojovací materiál; 20 let záruka na nerezové konstrukce; 6 měsíců záruka na pohyblivé části fitness strojů; 24 měsíců na ostatní nespecifikované části.
  2. 10.3.  Výjimky ze záruky. Záruka se nevztahuje na spotřební materiál, vady a/nebo vady způsobené nesprávným používáním, používáním v rozporu s průvodní dokumentací, neoprávněným zásahem, vadami způsobenými vandalismem, zaviněním třetí osoby, násilným poškozením, nesprávnou údržbou, nesprávnou manipulací, použitím a instalací v rozporu s technickými podmínkami, přirozeným opotřebením, nedodržením harmonogramu kontrol, následky živelných pohrom, požárem, bleskem nebo vystavením takovým fyzikálních vlivů, které jsou obvykle neobvyklé. Záruka se nevztahuje na obnovu renovace dílů, která musí být podle potřeby obnovena 1× za 24 měsíců. Záruka se nevztahuje na údržbu, úpravy a doplňování materiálu v dopadových oblastech. Záruka se nevztahuje na nevhodné, nepřípustné použití prvků (tj. takové, které nevyplývá z jejich logického a běžného používání, např. skluzavka je určena k klouzání shora dolů při sezení, jiné použití je nepřípustné a zakázané). Odpovědnost společnosti BONITA za vady, na které se vztahuje záruka, zaniká v případě, že bylo Zboží / Dílo přemístěno a/nebo bylo Zboží / Dílo ovlivněno jakýmkoli zásahem, a to vše třetími osobami jinými než společností BONITA. Záruka se dále nevztahuje na změny funkčnosti Zboží nebo Díla, způsobené jiným způsobem obsluhy a údržby, než je uvedeno v průvodní dokumentaci, nebo způsobené dodatečnými stavebními nebo stavebními úpravami.
  3. 10.4.  Reklamace. V případě uplatnění práv z vadného plnění nebo záruky ze strany Zákazníka – Podnikatele nebo Zákazníka – Nepodnikatele, společnost BONITA oznámí, zda přijímá odpovědnost za vadu nebo ze záruky. V případě, že společnost BONITA uzná Reklamaci za oprávněnou, zavazuje se odstranit vadu do 30 dnů, přičemž tato lhůta je platná pouze tehdy, je-li to objektivně možné z technického hlediska a v závislosti na délce dodacích lhůt dodavatelů společnosti BONITA. V opačném případě může být tato lhůta ze strany společnosti BONITA jednostranně prodloužena z výše uvedených důvodů. V případě oprávněnosti Reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu vyřízení Reklamace.
  4. 10.5.  Omezení odpovědnosti. Společnost BONITA neodpovídá Zákazníkovi – Podnikateli a Zákazníkovi – Nepodnikateli za vady: u Zboží prodávaného za nižší Cenu za vadu, pro kterou byla nižší Cena sjednána; na opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním; v případě použitého Zboží na vadu odpovídající stupni používání nebo opotřebení, které Zboží mělo v době převzetí; za vady Zboží, pokud vzniknou, zejména u spotřebního Zboží a Zboží podléhajícího rychlé zkáze, z jeho povahy; za vady Zboží, pokud o nich Zákazník věděl před převzetím Zboží; a vady Zboží, pokud byly způsobeny Zákazníkem.
  5. 10.6. Náležitosti Reklamace. Zboží musí být předáno ve stavu, který umožňuje posouzení oprávněnosti Reklamace, zejména není možné předat Zboží nepřiměřeně znečištěné. V případě Reklamace je Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel povinen: a) prokázat, že Zboží bylo zakoupeno od společnosti BONITA; a b) oznámit, jaká vada Zboží je Reklamována.

11. Další ustanovení

11.1. Odstupné. Zákazník je oprávněn zrušit Smlouvu zaplacením odstupného ve smyslu ustanovení § 1992 OZ ve výši: a) 50 % z ceny Zboží nebo Díla, včetně DPH, v případě, že k zaplacení odstupného došlo do 14 dnů (včetně) od uzavření Smlouvy; nebo b) 100 % z ceny Zboží nebo Díla, včetně DPH, v případě, že k zaplacení odstupného došlo po více než 14 dnech od uzavření Smlouvy. Má-li Zákazník – Spotřebitel právo odstoupit od Smlouvy na základě právního předpisu,           Smlouvy nebo těchto VOP, není pro zrušení Smlouvy požadováno vyplacení odstupného.

11.2. Duševní vlastnictví. Zákazník nemá žádné právo, nárok ani jiný podíl na obchodní firmě, ochranných známkách, obchodním vzhledu, autorských právech, patentech, doménových jménech, obsahu webových stránek, názvech produktů, katalozích nebo jakýchkoli jiných právech duševního vlastnictví společnosti BONITA a/nebo třetí strany. Zákazník není oprávněn pořizovat kopie nebo používat duševní vlastnictví společnosti BONITA, jejích dodavatelů nebo poskytovatelů licencí jakýmkoli způsobem bez výslovného předchozího písemného souhlasu společnosti BONITA.

11.3. Obchodní tajemství. Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel se zavazují považovat za obchodní tajemství veškeré neveřejné obchodní a technické informace, se kterými se seznámili v průběhu smluvního vztahu se společností BONITA. Výkresy, modely, šablony a podobné objekty a materiály společnosti BONITA nesmí být zpřístupněny nebo jinak poskytnuty třetím stranám, reprodukovány nebo distribuovány bez předchozího písemného souhlasu společnosti BONITA. Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel je povinen vrátit takto poskytnuté předměty společnosti BONITA neprodleně po splnění Smlouvy.

11.4. Vyšší moc. Pokud se plnění Smlouvy stane dočasně nemožným z nepředvídatelných a nevyhnutelných důvodů, které společnost BONITA nemůže ovlivnit, termín dodání Zboží a termín dokončení Díla se bez dalšího posouvá o počet dnů, během kterých bylo byť jen částečně nemožné splnit povinnost dodat Zboží nebo dokončit Dílo. Zákazník – Spotřebitel a společnost BONITA mají právo odstoupit od Smlouvy v případě zásahu vyšší moci (zejména, nikoli však výlučně, válka, živelná pohroma, opatření přijatá orgány veřejné moci v souvislosti s pandemií).

11.5. Poučení. Společnost BONITA tímto upozorňuje Zákazníky, že Zboží (herní prvky, fitness – stroje a/nebo venkovní tréninkové plochy) je způsobilé k použití pouze tehdy, pokud je instalováno v souladu s normou ČSN EN 1177+A1 (nebo normou ČSN EN 16630). Pokud společnost BONITA neprovede montáž Zboží, upozorňuje tímto Zákazníka, že montáž musí být provedena odborně způsobilou osobou.

11.6. Provoz dětských hřišť a workoutových hřišť. Provozní kniha a další části Průvodní dokumentace stanoví závazné pokyny výrobce Zboží pro jeho provozování. Tato Pracovní kniha je k dispozici v E-Shopu na adrese https://www.hriste-bonita.cz/provozni-knihy/t720 a je vždy Zákazníkovi zaslána po uzavření Smlouvy před dodáním Zboží anebo před předáním Díla, a to v elektronické podobě. Společnost BONITA tímto důrazně upozorňuje a poučuje Zákazníka, že používání Zboží a Díla (tj. dětského hřiště nebo workoutového hřiště) musí být vždy v souladu s Průvodní dokumentací a zejména s provozní knihou. Společnost BONITA v žádném případě není provozovatelem hřiště nebo workoutové hřiště a nenese odpovědnost za jejich vlastní provoz. V případě, že provozovatel Zboží nebo Díla (tj. dětského hřiště nebo workoutového hřiště) nemůže zajistit soulad s Průvodní dokumentací a zejména provozní knihou, nebo jsou Zboží či Dílo vadné, je Provozovatel povinen znemožnit užívání dětského hřiště nebo workoutového hřiště do doby dosažení souladu s Průvodní dokumentací, zejména provozní knihou, a/nebo odstraněním závady. Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel se zavazují před převzetím Zboží/Díla seznámit s Průvodní dokumentací.

11.7. Smluvní pokuty. Celková výše smluvních pokut uplatňovaných Zákazníkem vůči společnosti BONITA nepřesáhne 10 % z hodnoty Smlouvy, na jejímž základě jsou smluvní pokuty uplatňovány. Nárokem společnosti BONITA na zaplacení smluvní pokuty nebo na její úhradu není dotčeno právo společnosti BONITA na náhradu škody v plné výši.

12. Zásady ochrany osobních údajů

12.1.  Informace o ochraně osobních údajů zákazníka ze strany společnosti BONITA tvoří přílohu Smlouvy a jsou k dispozici na https://www.hriste-bonita.cz/informace-gdpr/t535 .

13. Podněty, stížnosti a alternativní (mimosoudní) řešení sporů

  1. 13.1. V případě, že se Zákazník domnívá, že ze strany společnosti BONITA došlo k porušení jeho práv, nebo pokud chce společnost BONITA informovat o dalších skutečnostech souvisejících se Smlouvou, mohou mu být zaslány jakékoli podněty či stížnosti: a) elektronicky na e-mailovou adresu info@hriste-bonita.cz nebo písemně na adresu Bonita Group Service s.r.o., Drásov, Čedlosy 583, PSČ 664 24;b) informovat společnost BONITA osobně na kterékoliv provozovně; c) nahlásit telefonicky na čísle +420 774 401 509; d)elektronicky prostřednictvím E-shopu na adrese www.hriste-bonita.cz.
  2. 13.2. Zákazník – Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu dle zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. V takovém případě může Zákazník - Spotřebitel podat návrh subjektu alternativního řešení sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (webové sídlo: https://www.coi.cz/informace-o-adr/.  
  3. 13.3. Zákazník – spotřebitel může rovněž využít Evropskou platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.

14. Závěrečná ustanovení

14.1. Kontaktní údaje. Kontaktní údaje společnosti BONITA jsou: tel. č.: +420 774 401 509, e-mail: info@hriste-bonita.cz. Další identifikační a kontaktní údaje společnosti BONITA jsou k dispozici na www.hriste-bonita.cz/.

14.2.  Komunikace. Elektronická komunikace mezi společností BONITA a Zákazníkem se považuje za písemnou komunikaci za podmínky použití elektronické (e-mailové) adresy Zákazníka uvedené v Objednávce a adresy společnosti BONITA info@hriste-bonita.cz. V případě pochybností se elektronická zpráva Zákazníkovi – Podnikateli a Zákazníkovi – Nepodnikateli považuje za doručenou 3 dny ode dne jejího odeslání.

14.3. Dohled.  Na činnost BONITA dohlížejí a dozorují ji orgány České republiky, na které je možné se obracet se svými podněty v souladu s právními předpisy upravujícími jejich působnost. Orgány státního dozoru jsou zejména Česká obchodní inspekce, živnostenské úřady a Úřad pro ochranu osobních údajů.

14.4. Rozhodné právo. Právní vztahy mezi společností BONITA a Zákazníkem ve smyslu těchto VOP a Smlouvy, jakož i případné budoucí spory vzniklé z těchto vztahů, se řídí výhradně českým právem procesním a hmotným, s výjimkou Úmluvy OSN o mezinárodní koupi zboží (Vídeňská úmluva). V případě, že je Smlouva uzavřena se Zákazníkem – Spotřebitelem, práva a povinnosti neupravené VOP nebo Smlouvou se řídí zejména OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že je Smlouva uzavřena se Zákazníkem – Podnikatelem a Zákazníkem – Nepodnikatelem, řídí se práva a povinnosti neupravené VOP ani Smlouvou OZ.

14.5. Příslušnost soudů. Veškeré spory vyplývající ze Smluv nebo s nimi související budou řešeny před soudy České republiky v souladu s platnými právními předpisy České republiky. Mezinárodní příslušnost soudů ve vztahu k Zákazníkovi – Spotřebiteli se řídí ustanoveními příslušných právních předpisů. Jde-li o Zákazníka – Podnikatele, je tímto sjednána pro jakékoliv a všechny spory plynoucí ze Smluv místní příslušnost Okresního soudu Brno – venkov, to neplatí v případě výlučné místní příslušnosti.

14.6. Salvátorská klauzule. V případě, že jednotlivá ustanovení těchto VOP nebo jednotlivé Smlouvy jsou nebo se stanou neplatnými a/nebo neúčinnými, nemá to za následek neplatnost a/nebo neúčinnost celých VOP nebo jednotlivých Smluv. V takovém případě se společnost BONITA a Zákazník – Podnikatel a Zákazník – Nepodnikatel zavazují sjednat takovou úpravu, která se bude ekonomicky co nejvíce blížit účelu sledovanému neplatným a/nebo neúčinným ustanovením.

14.7. Platnost a účinnost VOP. Tyto VOP jsou platné a účinné od 1.10.2024. Společnost BONITA si vyhrazuje právo na změnu těchto VOP. Smlouva se řídí VOP účinnými v době jejího uzavření a následnou změnou VOP nejsou dotčena práva či povinnosti vyplývající z již uzavřené Smlouvy, pokud není ve Smlouvě dohodnuto jinak. Všechny předchozí verze a aktuální platná verze těchto VOP jsou k dispozici na webových stránkách https://www.hriste-bonita.cz/obchodni-podminky/t517.

PŘÍLOHA VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNEKspolečnosti Bonita Group Service s.r.o.

Oznámení o odstoupení od smlouvy

(vyplňte tento formulář a zašlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od Smlouvy)

 

Adresát:

 

Bonita Group Service s.r.o.

se sídlem Drásov, Čedlosy 583, PSČ 664 24, Česká republika

IČ: 277 38 795,

Zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, sp. zn.: C 55742

 

adresa pre elektronické doručování: info@hriste-bonita.cz

tel. kontakt: +420 774 401 509

 

Tímto oznamuji*, že odstupuji* od Smlouvy o poskytnutí tohoto zboží/od smlouvy o poskytnutí této služby*:

 

Datum objednávky/datum přijetí*:

 

 

Jméno a příjmení Spotřebitele/Spotřebitelů*:

 

 

Adresa Spotřebitele/Spotřebitelů*:

 

 

Bankovní spojení, na který má být vyplacená částka vrácena:

 

________________________________________

 

Podpis spotřebitele/spotřebitelů* (pouze v případě, že je tento formulář předložen v listinné podobě):

 

 

Datum:

 

 

* Nehodící se škrtněte

 

 

Dáte nám souhlas s využíváním cookies, prosím?